Software to facilitate the correct implementation of the natural method in parkour
Software para facilitar la correcta implementación del método natural en el parkour
Main Article Content
Parkour is a sports discipline that is gaining more and more followers in the world; however, in many cases, these practitioners start empirically and without the supervision of a sports professional. This paper describes the development of an application for mobile devices that serves as a tool that supports the practitioner to develop a framework of good practice in training. For this, the application describes a series of exercise routines, based on the Georges Hébert's Natural Method
Downloads
Article Details
El País. (mayo 18, 2018). La Secretaría de Recreación de Cali apuesta por el deporte extremo. El País. Recuperado de https://www.elpais.com.co/deportes/la-secretaria-de-recreacion-de-cali-apuesta-por-el-deporte-extremo.html
Gálvez, E. (2011). El Método Natural de Georges Hébert: una aproximación a la educación física en el Real Decreto de Educación Española. Lecturas: Educación física y deportes, (160), 5-13. Recuperado de https://dialnet.unirioja.es/descarga/articulo/4503583.pdf
Griffith, C. (2017). Mobile App Development with Ionic, Revised Edition: Cross-Platform Apps with Ionic, Angular and Cordova. O'Reilly Media.
Chiquiza, J. (enero, 2019). Estas son las marcas de teléfonos móviles que más se venden en el mundo. Diario La República. Recuperado de https://www.larepublica.co/internet-economy/samsung-apple-y-huawei-las-marcas-de-celulares-mas-vendidas-2822540
Leyden, J. (2013). Parkour, cuerpos que trazan heterotopías urbanas. Revista Colombiana de Antropología, 49 (2), 41-61. Recuperado de http://www.redalyc.org/pdf/1050/105029983003.pdf DOI: https://doi.org/10.22380/2539472X63
Lledó, F. (noviembre 27, 2017). Parkour y las lesiones. Fisioterapia Lledó. [Blog]. Recuperado de https://www.fisiolledo.es/parkour-las-lesiones
Madera, L. (2018). Estudio del framework Ionic 2 para el desarrollo de aplicaciones móviles híbridas (Trabajo de grado). Ingeniería en Sistemas Computacionales. Facultad de Ingeniería en Ciencias Aplicadas. Universidad Técnica del Norte. Ecuador.
Martínez, C. (2015). Lo sublime de la acción: riesgo, límite y frontera a través del parkour (Doctoral dissertation, Universidad de Salamanca). Recuperado de https://dialnet.unirioja.es/servlet/tesis?codigo=155591
Portafolio. (octubre 5, 2018). Así se reparte la ‘torta’ en el mercado de celulares en Colombia. Revista Portafolio. Recuperado de https://www.portafolio.co/negocios/empresas/asi-se-reparte-la-torta-en-el-mercado-de-celulares-en-colombia-521967
Rivero, K. (2016). Angular JS. British Columbia, Leanpub.
Sampayo, D. (2013). Método natural. UMparkour. Recuperado de http://www.umparkour.com/natural.html
Santandreu, F. (diciembre de 2013). Prehistoria del parkour. Parkour Uruguay. Obtenido de http://www.parkour.com.uy/articulos.html
Scarnatto, M. y Díaz, J. (2010). De peatón a traceur en una diagonal. El Parkour en la ciudad de La Plata. Nuevas prácticas, patrimonios motrices y formas de socialidad. In IV Jornadas de Investigación en Educación Corporal 7-9 de octubre de 2010 La Plata, Argentina. Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación. Departamento de Educación Física.
Smyth, N. (2017). Firebase Essentials–Android Edition. Payload Media.
Soares, C. (2015). Umaeducacão pela natureza: o método de educacão física de Georges Hébert. Revista Brasileira de Ciências do Esporte, 37 (2), 151-157. DOI: https://doi.org/10.1016/j.rbce.2014.11.016
Vivanco, A. et al. (2013). Parkour: una nueva causa de lesiones internas graves. Anales de Pediatría, 79(6), 396–397. Recuperado de http://dx.doi.org/10.1016/j.anpedi.2013.03.004 DOI: https://doi.org/10.1016/j.anpedi.2013.03.004
Wargo, J. (2015). Apache Cordova 4 Programming. Indiana, Pearson Education.